Інституції Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини присвоєно статус А – найвищий статус відповідності Паризьким принципам ООН

29 грудня 2014 року за результатами вивчення дворічної діяльності Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини рішенням Бюро Міжнародного координаційного комітету ООН інституції Уповноваженого ВРУ з прав людини було присвоєно статус А – найвищий статус відповідності Паризьким принципам ООН.
1993 року Генеральною Асамблеєю ООН У Парижі було ухвалено Резолюцію щодо принципів, які стосуються статусу національних установ, що займаються заохоченням і захистом прав людини (Паризькі принципи).
Слід зауважити, що національна інституція з прав людини має право звернутися до відповідних підрозділів ООН з метою проходження акредитації на відповідність міжнародним стандартам діяльності.
Уповноважений з прав людини Валерія Лутковська у грудні 2013 року звернулася до Женевського офісу ООН з проханням здійснити акредитацію очолюваної інституції на повну відповідність вказаним Паризьким принципам.
Протягом року фахівцями відповідного підкомітету ООН вивчалася діяльність Секретаріату Уповноваженого, зокрема, щорічні доповіді про стан дотримання прав і свобод людини в Україні за 2012 і 2013 рік, а також спеціальні доповіді (зокрема, про стан реалізації національного превентивного механізму за 2012 і 2013 роки, про права дитини в закладах соціальної реабілітації в Україні, про стан забезпечення права на медичну допомогу в слідчих ізоляторах ДПтСУ, про порушення прав і свобод людини в Україні під час подій листопада 2013 – лютого 2014 років).
Рішення Бюро Міжнародного координаційного комітету ООН ґрунтувалось на основі думки представників української правозахисної спільноти та неурядових організацій, позиції колег в рамках європейської мережі національних інституцій з прав людини та міжнародних партнерів. Зокрема, оцінювалась ефективність, незалежність і незаангажованість інституції Омбудсмана України.
Крім того, у рішенні Бюро Міжнародного координаційного комітету ООН було зазначено рекомендацію щодо адекватного фінансування інституції. Зокрема, вказано, що цілком вітається розширення функцій новими законами Уповноваженого в сфері боротьби з дискримінацією, захисту персональних даних, національного превентивного механізму та представництва осіб у судах, проте висловлено стурбованість, що недостатність фінансування не сприяє відповідному розвитку інституційної спроможності Секретаріату Уповноваженого з прав людини.
Нагадаємо, Офіс Уповноваженого з прав людини став першою інституцією, що запровадила постійний публічний зовнішній громадський моніторинг своєї діяльності. Так, перший зовнішній моніторинг діяльності Уповноваженого з прав людини було здійснено 20 червня 2012 року за сприяння експертів Харківської правозахисної групи. Безпрецедентним по своїй суті став моніторинг, проведений Центром Громадянських Свобод за підтримки Програми Розвитку ООН в Україні, адже діяльність Уповноваженого з прав людини вперше оцінили представники інститутів українського громадянського суспільства. У дослідженні, яке 26 квітня 2013 року представила Голова Правління Центру Громадянських Свобод, було проаналізовано реалізацію пріоритетів Омбудсмана, поставлених на початку призначення на посаду, а саме – прозорість, відкритість та налагодження співпраці з інститутами громадянського суспільства. 
Крім того, на базі Офісу Омбудсмана України створено та ефективно реалізується національний превентивний механізм, який, функціонуючи за  моделлю «Омбудсман плюс», визнано одним із найкращих в регіоні. Досвід Уповноваженого з прав людини у питанні медіації між органами влади та інститутами громадянського суспільства також було високо оцінено фахівцями ООН, підтвердженням чого є постійний обмін досвідом з інституціями ЄС, в тому числі і країнами Західної Європи, з вищеназваних питань.